Percuma Video Editor untuk Linux

Acidemux adalah satu sumber percuma yang terbuka dan multi format,penyunting video platform silang untuk Ubuntu Linux, direka khas hanya memotong, tapis dan tugas-tugas. pengekodan. Ia menyokong jenis-jenis fail seperti AVI, DVD yang sesuai dengan fail MPEG, MP4 dan ASF, menggunakan kepelbagaian codecs.

Program ada ditulis dan boleh didapati untuk hampir semua pengagihan Linux yang adalah berkemampuan menyusun C / C , GTK dan SpiderMonkey ECMAScript menulis skrip enjin.

Ia menyokong fail OGM, MP4 dan Matroska, input terus membaca untuk jenis yang pelbagai bagi fail MPEG, dan juga format video yang lain. Ia menawarkan penyuntingan MPEG dan requantization. Ia juga telah dibina mengendalikan sari kata terbina di dalam (built-in).

Kefungsian mungkin sukar sedikit untuk mereka yang baru tetapi sekali anda dapat menggunakan pada aplikasi, anda akan menemui berpuluh-puluh kemungkinan dan menjangkan apa yang anda boleh buat dengan nya. Tak keberatan mengatakan satu yang alat terbaik untuk penyuntingan video Linux. Banyak pilihan untuk bermain dengan nya dan apa yang menarik bukan sahaja ia nya percuma malah ia memterjemahkan kualiti fail "output" yang tinggi (terbaik).


Ciri-ciri utama Acidemux ialah

* Pengguna antara muka mesra
* Keratan WYSIWYG, melampir, penapis dan pengekodan semula kepada pelbagai format
* mux dan demux bunyi audio dalam dan luar pada fail video.

Menyokong format fail: Avi, OpenDML, ASF, flash video, bmp, jpeg, png, Matroska, MPEG PS, OGM, Mp4, 3Gpp dan Nuppel Video.

Menyokong format video termasuk Cinepak, DV, FFV1, H.263, H.264/MPEG-4 AVC, HuffYUV, Mpeg-1, Mpeg-2, Mjpegm MSMSPEG-4, Raw RGB, SVq3, VP3, VP6F dan WMV2.

Format audio merangkumi AAC, AC3, AMR, Mp3, Mp2, Vorbis, WAV and WMA.

Untuk pengguna linux, ini merupakan satu perisian yang bermanfaat sekali . Ada juga yang mencanangkan sebagai satu klon Virtualdub untuk linux tetapi ia mempunyai beberapa ciri yang bertikai.

Versi yang stabil buat masa sekarang ialah Avidemux 2.4.3.Nak dibanding dengan 2.3 dan versi-versi terdahulu, Avidemux 2.4 menawarkan 3 antara muka pengguna: GTK+,shell dan Qt 4.

Muat Turun Avidemux 2.4.3

0 ulasan:

Copyright © 2008-2009 - Sapa Cilok Siapa's? - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template